Wednesday 2 January 2013

ROSOLJE

... on minu lemmikuimaid salateid juba lapsena, sest olen suur kala sõber , isegi kartulisalat ei ole nii lemmik kui rosolje. Mäletan lapsepõlvest kui õnnelik ma olin kui ema mind vahel Põlvas Kaubamajas olevasse kohvikusse viis ja seal meile 100g klassikalist rosoljet ostis, mäletan seda imelist maitset siiani. Tavaliselt teen iga peo ajal kartulisalatit kui rosoljet,sest pool peret ei armasta minu lemmikut. Kartulisalatit teen ma alati natuke rohkem ja siis tõstan 1-2kg eraldi kaussi ning lisan sisse rosolje asjad (heeringas, sibul, marineeritud kurk, punapeet), teen nii lihtsalt oma salati valmistamise natuke lihtsamaks, sest kõik muu on sama, mis kartulisalatis. NB! Konserv maisi ei ole klassikalises rosoljes, mulle endale lihtsalt meeldib kui on.


1 kg koortega keedetud kartult
4-5 keedetud porgantit
3-4 keedetudmuna
1 purk konserv hernest Bonduelle
1 purk magusat maisi Bonduelle 
4-5 väiksemat keedetud punapeeti
1/2 pika värsket kurki
1 suurem punane sibul
4  suuremat marineeritud kurki
300g vürtsist loomaliha sinki või tavalist suitsusinki
250g heeringat IKEA kaneeli marinaadis (2 purki)
1-2tl IKEA sinepit
majonees
hapukoor
sool
meresool

Kõige parem salat tuleb, siis kui kartulid keeta koos koorega, eelnevalt mullast puhtaks pestud. Keemise ajal lisan kartulile meresoola, annab parema maitse kui tavaline sool. Koorin porgandi ja panen samuti meresoolaga maitsestatud vette keema. Pane ka munad külma vette keema, sest külmas vees keedetud munalt tuleb koor ilusti lahti. Keeda ka punapeet valmis nii nagu kartul. 
 Peale keemist jahuta asjad ilusit maha. Koori kartul ja punapeet ning tükelda väiksed kuupikud, mida väiksemad on kuupikud seda parem on hiljem salat. Tükelda ka teised koostisosad, sega salat majoneesi,hapukoore ja sinepiga ning maitsesta soolaga,võib ka lisada musta pipart. Peale valmis segamist tahab rosolje vähemalt tund maitsestuda külmikus. Head isu!


No comments: